روستای کریک
نوشته شده توسط : hsi

 

درباره روستای کریک

این روستای کوچک اما با صفا، یکی از مکان های گردشگری یاسوج است که حتی برای یک بار هم که شده باید از آنجا بازدید کنید. خانه های گلی که روی سر هم قرار گرفته اند و مردمانی به شدت صمیمی و خونگرم، باعث شده اند تا روستای کریک را از همه جا و بقیه روستاهای ایران، متمایز کند. در روستای کریک، محیط و جوی وجود دارد که شما ناخوداگاه به آن جذب می شوید، مثلا تماشا ‌کردن رسم های قدیمی مردم این روستا، یا مشاهده کردن نان پختن بانوان شجاع و خانه دار روستای کریک، باعث می شود که شما عشق و آرامش را در خانه ها و خانواده ها ببینید و به آنجا جذب شوید. مجله مستر بلیط به شما پیشنهاد می کند که حتما در فصل های بهار، اوایل پاییز و تابستان، برای بازدید از روستا بروید، زیرا درختان رنگارنگ فصل پاییز یا حتی شکوفه های تازه متولد شده بهار، می توانند زیباترین خاطره سفر شما را رقم بزنند.

درباره روستای کریک

زبان و گویش

به نقل از وبلاگ  شمال ایران  زبان مردم بومی روستای کریک، لری است. اما از زمانی که پیوندهایی با شهرها یا روستاهای دیگر انجام شد، زبان های دیگری هم به گویش مردم روستا اضافه شد.

نوع پوشش

زنان و بانوان روستا، از لباس های محلی مخصوص استان یاسوج استفاده می کنند و با دامن های چین دار رنگی رنگی، به زیبایی روستا می افزایند. لباس مردهای روستا هم، شلوادهای گشاد مخصوص و رویه های پشمی است. البته اکنون از این لباس ها استفاده نمی کنند و اکثر آن ها لباس های معمولی می پوشند و از این لباس ها، به عنوان لباس سنتی یا رسمی استفاده می کنند.

 

https://mrbilit.com/mag/kareyak-kohgiluyeh-and-boyer-ahmad/




:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: